fredag 12. juni 2009

Shopping in Copenhagen

Her er min lille INTERIØRGUIDE i København. De fleste butikkene ligger i sidegatene til Strøget.

Vi starter med Grønn Lykke i Læderstræde 3 og 5.
Butikken bugner av stoffer, puter, voksduker og bånd.
En fantastisk fargeglad butikk!

I den ene butikken finnes alt av stoffer, den andre har et godt utvalg av interiør. De fører blandt annet mye fra Rice.
Plint ligger i Købmagergade 50. Nok en fargerik butikk med Rice, Green Gate og House Doctor. Det hender at de har utvalg av gamle "Shabby Chic" gjenstander. Men utvalget varierer.

Denne søte butikker heter FannyMia+ Her finner du morsomt barnetøy som blir designet i butikken. De har også noe smykker og småting. Klosterstræde 12 er adressen.

En klassisk "må besøke" butikk dersom du har små barn. Crème de la Crème à la Edgar ligger i Kompagnistræde 8.
Dette står det om butikken på deres webside:

The shop is a secret look inside a children’s universe full of humour, warmth and an inspiring view on the world. It simmers with creativity, vibrant colours and exclusive products.
Puter i Crème de la Crème à la Adgar design. Et vakkert stillben!

Denne puten lå på toppen av stabelen. Den er jo bare nydelig. Hele butikken hadde skikkelig retro stil. Noe som gikk igjen i de fleste butikkene egentlig.
Notre Dame i Nørregade 7 har alt du kan tenke deg av interiør til kjøkkenet og litt til. En stor butikk som du lett kan bruke laaang tid. Finner du ikke noe å kjøpe her finner du aldri noe.

Ned en kjellertrapp i Kompagnistræde 11 finner du Kirk. En liten butikk med et stort utvalg. Her kan du glemme tid og stund å bare kose deg med alle de fine tingene du kan få kjøpt her.

Carrè er en gullsmedbutikk med de skjønneste smykker (som ikke var så dyre.) Helt nydelig butikk!
Til slutt må jeg nevne The Royal Cafè som ligger inn en portal på Amagertorv. En aldeles nydelig bakgård og et kjempe tøft Cafè konsept. Må oppleves!

Jeg rakk dessverre ikke å besøke Fil de Fer i Store Kongensgade 83a. Men den er på listen for neste tur. Har også fått anbefalt Ravnsborggade hvor det er mange brukt og antikk butikker og loppemarkeder.
Håper guiden min kan komme til nytte.
København er virkelig en fantastisk by!

MANGE KLEMMER

22 kommentarer:

Jannicke sa...

..nå fikk jeg virkelig lyst til å ta turen til K igjen... :o)
En vakker og spennende by!
Takk for shopping guide! J.

Fru Fjeldhammer sa...

Tusen takk for at du delte tips med oss.. nå skal jeg skrive ned dette, så jeg vet hvor jeg skal gå i sommer...

ha en fin helg!
klem

Guttemamma sa...

Gjett om dette skal noteres,har SÅ lyst på en Kobenhavntur...takk!!

moa sa...

mmmmm....så mye fine steder du har rukket over - herlige butikker,ja!
kos deg i helgen, maia -

moaklem

Nova sa...

Dette skal legges i favoritter og tas frem før neste tur til Køben. Tusen takk for flott guide!:)

Håper du har en fin helg:)

Bo med Lena sa...

Ser vi liker akkurat de samme butikken og har fulgt akkurat samme løypa:)) Vi har nok gått i helene på hverandre.

Ha en fortsatt fin helg!

Living laVida sa...

Å, så flotte tips!Nå må jeg bare notere ned, så jeg har det klart til vi skal dit i sommer! :) Gleder meg!
Ha en fin helg videre!

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Maia! Takk for omvisningen!! København er en vakker by! Super for shopping!!

Ha en fortsatt fin helg!

Klem Anette:)

små og store drømmer sa...

For noen fantastiske tips. Disse stedene skal jeg virkelig besøke neste gang jeg er i København :)
Gratulerer med pay it farwarden.
Hvis du sender meg en mail med adressen din så vil du motta en overraskelse i posten innen 365 dager :) Også etter det er det din tur til å gi utfordringen videre :)
Ha en finfin søndag.
Klem

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Åhhhh og jeg som ALLTID har en årlig tur til køben -nå fikk jeg ikke mindre lyst :) THÆNK U!

Skjønne bilder - ha ei god uke , klem !!

frøken olsens drømmer sa...

så mange deilige plasser du har besøkt :))
deg vil jeg besøke mer-herlig blogg....
legger deg til meg ;))
Imorgen har jeg fri og da skal jeg bare ligge rett ut og prøve å få litt sol på kroppen :))
klem fra meg

h.espe sa...

Ja Maia, skoene er kjempegode!!!

Takk for shopping guiden du har laget over København. Skal på weekend tur i begynnelsen av juli, og dette var nyttige tips!

Ha en supergod uke vennen - kos deg!

Klem fra Hildegunn

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

ai ai...tror jeg må ta meg en København tur snart ser jeg:-)
Så mye lekkert!
Takk for "løypa" *s*

Ang lakken, så har min mor med ben i nesen tatt på seg klagejobben til Smart Club...jeg vegrer meg sånn for slike konfrontasjoner *huff*,- er virkelig ikke min greie, selv om jeg vet vi har rett.
Når min samboer i tillegg er hakket værre en meg (snakk om puddinger*s*, er det er godt med snille mødre som ordner opp i sakene;-)


Ha en fin ukestart!

Englefryd sa...

tusen takk for tips. Så ut til å være masse lekkert. skal spares til København tur.

Håper du får en flott uke.

Klem

Katrine K sa...

Åh, så fantastiske butikker. Takk for guiden, den kan komme til å bli nyttig bare jeg får tatt meg en københavn tur..

Grip dagen sa...

Takk for guidet tur!
Jeg har faktisk skrevet opp noen adresser. Jeg er også glad å shoppe i København. Derfor er det godt med ekstra tips på hvor en bør gå. Danmark er det dejlig land for oss som liker interiør. Jeg synes alltid de ligger noen skritt foran oss i nord.
Jeg har ei dansk venninne - ho er superflink med farger og sammensetting av materialer. Det er så inspirerende å se!
Takk for turen.

Klem Marit

Bare Beppe sa...

Åh som man lengter til Køpenhavn og noen gode shopping runder!! Takk for flotte tips - altid godt å dele med seg ;) Flott blogg du har!!
Klem Beppe

Lise sa...

wow, takk for mange tips:)
Køben here i come:)

Ida sa...

Er det mulig? Tusen tusen takk - denne skal lagres og oppbevares på beste måte. Elsker Køben - men har foreløpig ikke spasert mange steder utenom strøget! Neste gang skal jeg virkelig slå meg løs i sidegatene - sååå mye fint! Må huske mye penger også, tror jeg ;-D

Tusen millioner takk for så fine tilbakemeldinger hos meg - blir helt rørt! Tusen takk! Stor klem fra ida

moa sa...

hei maia -
...har dere begynt å male gulvene...?
jeg rev av parketten her i stua i går...nydelig gammelt tregulv under...så nå skal det males...vipper mellom hvitt og lysegrått.....litt spennende å høre om din erfaring dersom dere er ferdige...?

snart natta her også
moaklem

MODERN COUNTRY sa...

Hei Maia!

Takk for nydelig hilsen!! Så god du er, og takk for tips ang. bilder. Håper jeg får det like fint til som deg. Det blir et innlegg senere i uka, så vi får kryssa fingrene.

Så moro at du gir noen tips, vi har tenkt oss nedover i slutten av Juli. En gjeng på fire. Og selvfølgelig må vi også få med oss butik sofie og honning og flora. Den siste har jeg tenkt på i flere år og gleder meg sånn!

Håper du får en fin uke, en sommerlig en! VArm klem

Aina

Unknown sa...

Hei Maia
Så morsomt å se dine favorittbutikker i København...de de samme som mine. Jeg har hatt datteren min boende i København dette året, så der har jeg blitt godt kjent.
Koselig blogg du har ....hit kommer jeg tilbake.
Klem...Ellen